Reklamlarda İçgörüleri Değerlendirmek

Pazarlamada, bir şirket veya bir marka için herhangi bir işe başlamadan önce, o işin, ürünün doğasını bilmek gerekir. Ondan sonra da, hedef kitleyi tanımak (hatta tanımlamak).

Müşteriyi tanımak derken, sadece "25-35 yaş arası A, B sosyo ekonomik statüdeki kadınlar" şeklindeki kalıplardan bahsetmiyorum. İhtiyaçları nelerdir, neler düşünür, onları neler harekete geçirir, ne yaparsam akıllarında kalabilirim... İşte bunların tümüne içgörü (insight) diyelim.

Nike'ın aşağıdaki reklamını birkaç kişinin kendi fotoğraflayıp paylaştığını gördüm. Sanırım İngiltere'de başlayıp, olumlu geri dönüşler alınınca tüm İngilizce konuşulan ülkelere yayılan bir kampanya bu. Fikir çok basit, ama çok önemli bir içgörüye dayanıyor: İnsanların çoğu, ertelemeyi sever. Hatta insanların yapmak istedikleri şeyleri sıraladıkları 43things sitesindeki en popüler istek, "erteleme huyundan vazgeçmek" ("stop procrastinating").

Bu içgörüyü, Nike'ın sloganı olan "Just do it" (sadece yap / yap gitsin) ile tamamlayarak, temiz tasarımlı bu mükemmel açık hava raklamını ortaya çıkarmış ajansları: "Dün yarın demiştin."

Reklam beyaz olduğu için çok dikkat çekiyor (reklamın ilk aşaması: attention), ve gören çoğu kişi kendisinden bir şey buluyor. Adını bile artık reklamlarda kullanma ihtiyacı hissetmeyen Nike, marka sloganını insanların akıllarına kazımak için daha iyi bir yol bulamazdı herhalde.




0 yorum:

Son günlerde en çok okunan yazılar

 

bu ne be? Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger