Coca Cola'dan İçerik Bazlı Pazarlama örneği

Coca-Cola ile hiçbir ticari bağlantım yok (sadece Domino's Pizza üzerinden dolaylı iletişimim var), reklam tarafında bir beklentim de yok, sadece aylar önce Analytics ile ilgili bir proje için görüşmüşlüğüm var. Bunları şimdiden belirteyim ki, yanlış anlayıp "sadece kendi işlerini beğenen ajans başkanı" yorumları gelmesin.

Favori sosyal ağım Linkedin'e bakarken, tesadüfen Coca-Cola CEO'sunun bir iletisini gördüm bugün:

Coca-Cola İçecek CEO'su Burak Başarır'ın Linkedin postu
İtiraf edeyim ilk başta "yine mutluluk konsepti üzerine bir dijital proje yaptılar herhalde" diye düşünerek ilgimi çekmedi ve geçtim, ama sonra aklıma takıldı; CEO'nun paylaşacağı kadar önemli nasıl bir projeydi acaba? O anda mobil uygulamada olduğum için, uçan kaçanlı bir şeyse göremem zaten deyip denedim şansımı. Gayet temiz tasarımlı bir site çıktı karşıma. Ziyaretçilerin Cola ile ilgili sorularını sorabilecekleri veya önceden sorular soruların cevaplarını görebilecekleri bir soru-cevap sitesi. İşleyişin güzel olması tabii ki önemli, ama projeye değer katan asıl şey içerik.

Gerçekten normalde Coca-Cola'nın kendisi için durup dururken açıklama ihtiyacı hissetmeyeceği, ancak tüketicilerin merak ettikleri sorular ve bunlara verilmiş net cevaplar var sitede. Mesela "Cola'nın içinde fare kanı/idrarı var mı?" sorusu sorulmuş ve buna gayet düzgün cevap verilmiş. İşte bu noktada, bunun sıradan bir mikro-site değil, stratejik bir kurumsal iletişim projesi olduğunu düşünmeye başladım.

Bizim SEO için de müşterilerimize sık sık önerdiğimiz bir yöntemle, Google'da çok aranan sorular için, her soruya ayrı sayfalar oluşturularak içerik düzenlenmiş. Bazı sorular kendi çalışanları veya ajansı tarafından girilmiş olsa da, önemli olan ortaya çıkan sonuçtur. Güzel bir örnek olmuş, tebrik ederim düşünenleri ve emeği geçenleri.

Ufak tefek eksikleri de var gözüme çarpan:

  1. Soruları sadece tek kişi soruyor ve o kişi gözüküyor. Aynı soruyu sormak isteyen veya destekleyen kişileri de ekleyebilseler, hem popüler soruları görmüş olurlar hem de insanlara görünürlük kazandırmış olurlar.
  2. Görünürlük deyince, soruyu soran kişilerin sadece isimleri ve bir sosyal medya sitesinden çekilmiş fotoları gözüküyor, ama link yok. Profillerine link verilse, hem soru sormayı daha çok motive eder, hem de o kişilerin gerçek kişiler olduğunu ispatlamış olurlar.
  3. Sosyal medya sitelerinde paylaşıldığında daha güzel gözükmesi için biraz uğraşılsa iyi olurmuş. Foto kare olduğu için kesiliyor, sayfa başlığı (title) kısa ve anlamsız, açıklama (meta description) çok yuvarlak.

Ek olarak, bu projenin gerçekten bir İçerik Bazlı Pazarlama örneği olması için, sadece içerik üretmek için sosyal medyada çağrılar yapmak ve sonra da gelen sorulara cevaplar yazmak yeterli değil; bunu yaymak da gerekiyor. Yani Google'da yazmaya başladığınızda otomatik tamamladığı "colanın içinde fare kanı var mı" arama sonuçlarında çıkan tüm forumlarda bu siteye link verilerek içeriği tam da alakalı yerlerden beslemek için iyi bir çalışma yapılması gerekiyor. Henüz böyle bir çalışma yapılmadığını gördüm birkaç aramayı incelediğimde.

0 yorum:

Son günlerde en çok okunan yazılar

 

bu ne be? Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger