Facebook sizi nasıl işaretlemiş?

Facebook'un sizin hakkınızda bildiklerini gösterdiği bir ayar sayfası olduğunu biliyor muydunuz? Normalde kolay kolay ulaşılabilecek bir yerde değil, o yüzden doğrudan linkini vereyim:
https://www.facebook.com/ads/preferences/edit/

Aslında reklam sistemi için nasıl etiketlendiğimizi görebiliyoruz burada. Bazı bilgiler, sizin ayarlarınızda kapattığınız bilgiler olabilir, veya like ettiğiniz sayfalara benzeyen sayfalar, ya da Facebook'taki davranışlarınız sayesinde Facebook'un sizi uygun gördüğü etiketler olabilir. Ben doğruluk oranını %60 gibi hesapladım. Doğrudan like ettiğim sayfaları çıkartınca %30 falan kalıyor.

Aşağıdaki gibi bir ekran çıkıyor karşınıza. İstediğinizi siliyorsunuz, ama silince daha az reklam görmeyeceğinizi söyleyerek de peşinen uyarıyor. Facebook'un data anlamlandırma konusundaki gariplikleri de bazen burada ortaya çıkıyor. Mesela Markafoni'yi çocuk giyim dükkanı olarak işaretlemişler arkada :)



Kendinizle alakasız bilgiler de görebiliyorsunuz burada. Mesela benim televizyon meraklısı olduğum bilgisi vardı iki üç yerde, ama yıllardır televizyonum yok ve dizi bile izlemiyorum.

Ya da Kurdistan Workers Party ile ilgiliymişim mesela. (Türkçesi PKK)



Bunu buraya koyduğu için, yani beni PKK sempatizanı olarak işaretlediği için dava açsam acaba Türkiye'de hukuk nasıl işler? :)

0 yorum:

Son günlerde en çok okunan yazılar

 

bu ne be? Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger