Sanki çok anlarmışım gibi size sevgilinize, eşinize, annenize ne alabileceğinizi söylemeyeceğim bu yazıda. Kendimce, alışveriş sırasında işinize yarayacağını düşündüğüm fikirlerimi listeliyorum:
1- Hediye çeki almayın! Hediye çeki veren mağazalar zaten hediye değiştirme kartı da veriyorlardır. En azından 5 dakikanızı ayırıp kendinizce bir seçim yapın kuru kuru ve hissiz bir hediye çeki vereceğinize.
2- Kendisinin almayacağı birşey alın! Zaten almayı düşündüğü bir şeyi hediye olarak almanız hem sürprizi bozar, hem de hatırlanmaz. Almayı düşündüğü 100 liralık parfüm yerine, hoşuna giden ama pahalı diye almadığı 30 liralık bir çift eldiven daha çok sevindirir insanı.
3- El yapımı hediye alın! Üretildiği zaman binlerce üretilen fabrikasyon ürünler veya Çin'den konteynerler dolusu gelen hediyelik eşyalar yerine, mümkünse el yapımı birşeyler bulmaya çalışın.
4- Onun adına bağış yapmayın! Bağış toplamaya çalışan kurumları eleştirmiyorum ama bağış kişisel birşeydir. Birisinin adına bir bağış yaptığınızda siz mi daha çok sevineceksiniz yoksa o mu? O zaman hediyenin anlamı kalacak mı?
5- Kendinizi düşünerek hediye almayın! 4. maddedeki mantıkla, kendi işinize yarasın diye birşey almayın sevgilinize veya ailenizdekilere. Kaş yapiyim derken göz çıkartırsınız, hatta tepki alabilirsiniz.
6- Ucuza hediye alın! Ucuz derken, gözüktüğünden daha ucuz olsun. Mesela alan kişi "oha, kesin 100 lira vardır bu" diyorsa ama siz 60-70 liraya almışsanız bu "ucuz" bir hediyedir. Hediye alan için farkı yok diyeceksiniz ama var. Tersini düşünün: 100 liraya aldınız ama 60 liralık birşey gibi duruyor. Değdi mi?
7- Hediye alın! En önemli uyarı bu. Sizin için birşey ifade edip etmemesi değil, karşı taraf için birşey ifade etmesi önemli. O yüzden özellikle erkeklere söylüyorum: "bence hediye almak çok gereksiz" tarzı mazeretler çalışmıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Son günlerde en çok okunan yazılar
-
Alman ZDF kanalı, kesintisiz erotik film hizmetini yaratıcı bir pano çalışması yla duyurmuş. Bence en güzel mecra kullanımlarından biri.
-
Türkiyemiz biraz gerilerde kalmış, yüklenelim arkadaşlar. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) verileri, via: economist.com
-
kaynak: shutterstock Inc.com'da, " Sosyal Medya Hesaplarınızı 23 Yaşında Birisinin Yönetmemesi için 11 Neden " isimli bir ...
-
Reklam bir pazarlama iletişimidir . Yani reklama maruz kalan insanların tutumlarında, reklamını yaptığımız ürüne/hizmete yönelik olumlu bir ...
-
Türkçe konusunda hassas olduğum için, reklamlardaki bazı kelimelere takılıyorum. Mesela İntel'in Facebook uygulaması olarak arkadaşların...
-
İnternet sitelerinin ilk hallerini görmeyi seviyoruz, arada böyle makaleler popüler oluyor. Ama hep "Dünya'nın En Popüler Siteleri...
0 yorum:
Yorum Gönder