Devlet neden markalarını yönetmiyor?

Anlamadığım birşey var: Devlet neden marka yaratmakta aciz ve marka yaratma şansı varken neden kullanmıyor?

Milli Eğitim Bakanlığı (meb.gov.tr ) ve ÖSYM (osym.gov.tr ) sitelerinden sonra Türkiye'nin herhalde en çok girilen devlet sitesi olan Devlet Meteoroloji İşleri sitesinin şu anki adresi dmi.gov.tr olarak belirlenmiş. Halbuki eskiden meteor.gov.tr idi. Bu kadar karizmatik ve akılda kalıcı bir adres varken, neden daha sevimsiz bir adresle değiştirme ihtiyacı hissettiler?

Tamam anlıyorum, kurumsal olsun istediler. O zaman dmi.gov.tr kurumsal olsun, DMİ ile ilgili bilgiler, tarihçesi, misyonu anlatılsın. Ama hergün binlerce kişinin hava durumunu öğrenmek için girdiği site meteor.gov.tr olarak kalsın ve başlı başına bir marka olsun.

(Sitenin şu anki görünüşünden, kullanıcı deneyiminden, reklam politikasından hiç bahsetmiyorum. Onlar bahsettiğim zihniyetin yansımaları sadece ve zihniyet değişince onlar da değişecektir.)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba, sitenin ismi değiştirilecekti zaten 2 sene önce meteoroloji.gov.tr yapıldı, ben dmi.gov.tr olsun diyenlerden biriydim. dsi gibi akılda kalıcı olsun dedik. bunun temel sebebi meteor kelimesinin kurumu temsil etmemesi ve vatandaş için çok anlamlı olmamasıydı..

Son günlerde en çok okunan yazılar

 

bu ne be? Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger