Dünya'nın ilk abonelik sistemi, faks üzerinden haber başlıklarını göndermeyi akıl eden yerel bir gazete sahibi tarafından yaratılmış. O zamanlar faks cihazları sadece işyerlerinde olduğu için, bireysel aboneliği hedefleyen bu sistem pek yaşayamamış.
Email abonelik formu:
Günümüzde de çoğu mail aboneliği toplayan sitenin bunu verimli yapamadığını düşünüyorum. Halbuki ufak bir iki testle en iyi çalışan abone toplama formunu kolayca belirleyebilirler.
Muhtemelen şöyle bir şey çıkacak sonuçta:
- En üstte solda anlaşılır fakat dikkat dağıtmayan bir resim (resimleri beynin sağ tarafı algıladığı için)
- sağda kısa bir tanıtım
- altında mail adresinin girileceği sade bir alan
- yanında veya altında belirgin bir "kayıt ol" düğmesi.
- Bu örnekte benim çok zekice bulduğum ve kayıt olma ihtimalini artırdığını düşündüğüm "örnek bir mail görün" linki de koymuşlar
- ayrıca yasal zorunluluklardan dolayı bir "gizlilik şartları" linkinin de bulunması gerekir genelde. (Türkiye'de yasal olarak zorunlu değildir ama Google reklamlarıyla trafik çekiyorsanız, reklamları onaylamadan önce Google bu linki koymanızı ister.)
Kayıt onay maili:
Kayıt alındıktan sonra da şöyle sade bir mail göndererek mail adresinin gerçekten kullanılan bir mail olduğunu doğrulatmak adettendir:
Kayıt alındıktan sonra da şöyle sade bir mail göndererek mail adresinin gerçekten kullanılan bir mail olduğunu doğrulatmak adettendir:
- üyeliğinizi onaylamanız gerektiğini net bir şekilde belirten bir başlık
- maili açınca net bir şekilde görülen "üyeliğimi onaylıyorum" linki
- minimum içerik, minimum görsel
1 yorum:
Özellikle alışveriş sitelerinin email abonelğinden çıkmak için siteden ayar yapsanız da, mail ile unsubscribe olsanız da en geç 2 gün sonra tekrar spam'a başlıyorlar.
En başta AltıncıCadde, Westwing ve Trendyol ne yaparsanız yapın yine gönderiyor. Böyle yapan müşteriye saygı göstermeyen bu sitelerden kesinlikle alışveriş yapmıyorum.
Yorum Gönder