Bir partide inanılmaz çekici bir kız görürsün. Yanına gidip dersin ki: "Yatakta inanılmaz iyiyimdir."
İşte bu Doğrudan Pazarlamadır.
Arkadaşların gittiğin bir partide inanılmaz çekici bir kız görürsün. Arkadaşlarından biri kızın yanına gidip, seni işaret ederek "Yatakta inanılmaz iyidir." der.
İşte bu Reklamdır.
Bir partide inanılmaz çekici bir kız görürsün. Üstünü başını düzeltir ve yanına gider, ona bir içki ısmarlarsın. Kalkarken kapıya kadar eşlik eder, çantasını düşürdüğünde onun için yerden alır ve gideceği yere götürmeyi teklif edersin. Sonra da dersin ki: "Ha bu arada yatakta inanılmaz iyiyimdir."
İşte bu Halkla İlişkilerdir.
Bir partide inanılmaz çekici bir kız görürsün. Kız yavaşça yanına gelir ve "Yatakta inanılmaz iyi olduğunu duydum." der.
İşte bu Marka Bilinirliğidir.
Bizim okulda, websitesini yapmış olmakla iftihar ettiğim Kamp05 diye bir pazarlama kampı düzenlemiştik. Sonunda da bağları korumak adına bir Yahoo! group kurmuştuk. Bugün oradan bir mesaj geldi, Arto Süren (Loreal e-strat 5 Türkiye birincisi olan grubun üyesi bir öğrenci) atmış, ben de Türkçe'ye çevirip paylaşmak istedim.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Son günlerde en çok okunan yazılar
-
Reklam bir pazarlama iletişimidir . Yani reklama maruz kalan insanların tutumlarında, reklamını yaptığımız ürüne/hizmete yönelik olumlu bir ...
-
Dün gelen bir mailde bir yazılım reklamı vardı. En önemli özelliklerinden birisi de Türkçe desteğinin olmasıymış. Dahi anlamındaki de'ni...
-
İnternet sitelerinin ilk hallerini görmeyi seviyoruz, arada böyle makaleler popüler oluyor. Ama hep "Dünya'nın En Popüler Siteleri...
-
Türkçe konusunda hassas olduğum için, reklamlardaki bazı kelimelere takılıyorum. Mesela İntel'in Facebook uygulaması olarak arkadaşların...
-
Adamın biri, doktora gider ve uzun süredir korkunç baş ağrıları çektiğini söyler ve hiçbir şeyin işe yaramadığından yakınır. Doktor tepeden...
-
Aşağıdak ilginç harita, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki McDonald's restoranlarının yerlerini gösteriyor. Amerika'da çölün orta...
5 yorum:
Kadınların örneklendiği yaklaşımlar daha akılda kalıcı oluyor. Bir konferansta prof kadınlar bu işi(pazarlama) doğaları gereği biliyorlar, onlardan öğreneceğimiz çok şey var demişti :)
Pazarlama hakkında bu analojinin kaynağını bildirmek Sezar'ın hakkını Sezar'a vermek olur.
İşte kaynak:
http://www.32direct.com/blogs_ma/members/Ritaw/628/
(Linki doğrudan tıklanacak biçimde veremediğim için kusura bakmayın.)
İsmail Hocam çok sağolun bilgilendirdiğiniz için. Siniz benim blogumda bulunmanız bile onur verici.
Ancak sizin verdiğiniz bağlantıdaki blog yazarı da bunu bir maille aldığını söylemiş, üstelik kendisi bunu 11 Kasım'da yazmış. O yüzden ben bu anolojinin kaynağını anonim bırakmaktan yanayım şimdilik.
Bir ara, konuda bahsi geçen kız arkadaşı bulup hangisinin daha etkili olduğunu sormak lazım bence ;)İşte o zaman tam aydınlanmış oluruz...
Bahar tanımlamak bedava, ölçümlemek ekstraya girer. ;)
Yorum Gönder