Türkiye'nin Süper Markaları 2012


Superbrands diye bir şirket, Türkiye'nin en büyük markalarını belirliyor her iki yılda bir. 2012 listesi açıklanmış.

Mezun olduğum okulların (Koç Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi), ve çalıştığım şirketlerin hepsi (Google, Sahibinden.com ve Markafoni) listeye girmiş, bunlara çok sevindim ama liste genel olarak beni tatmin etmedi.

Markanın çok önemli bir pazarlama konsepti olduğuna ve markalaşmanın teşvik edilmesi gerektiğine inanıyorum ama bir akademisyen olarak bu araştırmanın doğru yapıldığına inanmıyorum. 600 kişiyle görüşerek "en beğenilen 10 markayı" listeleyebilirsiniz ama 159 markayı listelemek için (neden 159 olduğunu da anlamış değilim) çok çok daha büyük bir örneklem gerekir.

Eğer araştırma doğru yapılsaydı, hangi markanın bu listede olup hangisinin olmadığını analiz ederek ilginç içgörüler çıkartabilirdik. Şu anki listeye bakınca ise, sanki o an sokaktaki adamın dediklerine göre şekillenmiş gibi geliyor; Sanki "şu neden yok?" desem, "aa onu unutmuşuz" diyeceklermiş gibi geliyor.

Benim ilgilendiğim sektörden şirketlerin listede olması güzel, ama Facebook'un bile olduğu bir listede YouTube'un olmaması garip geliyor. Aslında ikisinin de olmaması lazım araştırma tekniğine bakıldığında, çünkü tüketicilerle yüz yüze yapılan görüşmelerde belirlenmiş süper markalar. Ya tüketicinin tanımı değişmiş, ya da Facebook üyeliği paralı olmuş da benim haberim olmamış. Geçen sene bununla ilgili bir twit atmıştım, ve genel olarak da destek görmüştü:


Kanyon'un olmaması ama İstinye Park ve Cevahir Alışveriş Merkezi'nin olması da ayrıca çok dikkat çekici. Sonra, müşterimiz diye demiyorum, Domino's Pizza ve Defacto, İnternet'teki aramalarına bakıldığında en çok ilgi gören markalar arasında ama listede yer bulamamışlar.

Açıklanan 159 süper marka:
  • Abdi İbrahim
  • Acıbadem Hastanesi
  • Ağaoğlu İnşaat
  • Akbank
  • Algida
  • Apple
  • Arçelik
  • Ariel
  • Arzum
  • Aselsan
  • Atasay
  • Atlasjet
  • Audi
  • Avea
  • Avivasa
  • Axess
  • Aygaz
  • Banvit
  • Beko
  • Bellona
  • Bilgi Üniversitesi
  • BİM
  • BMW
  • Boğaziçi Üniversitesi
  • Bonus Card
  • Bosch
  • Carte D’or
  • Cevahir Alışveriş Merkezi
  • Cif
  • Coca-Cola
  • Colgate
  • Cornetto
  • Dalin
  • Damat
  • Danone
  • Denizbank
  • Dimes
  • Divan
  • Doğuş Çay
  • Doğuş Otomotiv
  • Domestos
  • Doritos
  • Dove
  • Dünya Göz Hastanesi
  • E.C.A
  • Eczacıbaşı
  • Efes
  • Elidor
  • Erikli
  • Eti
  • Facebook
  • Fanta
  • Fiat
  • Ford Otosan
  • Garanti Bankası
  • Gillette
  • Gittigidiyor.com
  • Google
  • Güllüoğlu
  • Hacı Şakir
  • Hayat Su
  • Henkel
  • Hepsiburada.com
  • Hyundai
  • İpana
  • İstikbal
  • İstinye Park
  • İş Bankası
  • Jumbo
  • Kahve Dünyası
  • Kale Kilit
  • Kavaklıdere
  • Kent Şekerleme
  • Knorr
  • Koç Üniversitesi
  • Koçtaş
  • Komili
  • Kurukahveci Mehmet Efendi
  • Lassa
  • Lütfi Kırdar
  • Magnum
  • Maret
  • Markafoni.com
  • Mavi Jeans
  • Medical Park
  • Memorial
  • Mercedez-Benz
  • Microsoft
  • Migros
  • Milka
  • Molped
  • Nescafé
  • Nestle
  • Nissan
  • Nivea
  • Nokia
  • Olips
  • Omo
  • Opel
  • Opet
  • Orkid
  • Pakpen
  • Pantene
  • Pegasus
  • Pelit Pastanesi
  • Pepsi
  • Persil
  • Petrol Ofisi
  • Pınar
  • Pimapen
  • Power FM
  • Prima
  • Pril
  • Renault
  • Sabancı Üniversitesi
  • Sabiha Gökçen Havalimanı
  • Sahibinden.com
  • Samsung
  • Sarar
  • SEK
  • Selpak
  • Sensodyne
  • Shell
  • Siemens
  • Signal
  • Starbucks
  • Sütaş
  • Tadım
  • Tamek
  • Tat
  • TAV
  • Tefal
  • Teknosa
  • The Marmara
  • THY
  • Tikveşli
  • Toyota
  • Tuborg
  • Turkcell
  • Turkuazoo
  • Türk Telekom
  • Uludağ gazoz
  • Ulusoy
  • Ülker
  • Vernel
  • Vestel
  • Vitra
  • Vivident
  • Vodafone
  • Volkswagen
  • World Card
  • Yapı Kredi
  • Yataş
  • Yemeksepeti.com
  • Yeni Rakı
  • Yudum
  • Yumoş
  • Yurtiçi Kargo
  • Zara


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Liste banada garip geldi doğrusu. Sadece Turkiyenin değil Avrupanın en buyuk bankası olduğu söylenen (yabacılar tarafından) bir bankanın adı geçmiyor ki bu banka piyasayı yönlendiren bir banka.. Dedim acaba kamu olduğu içinmi listede yok ama başka kamu kurumu gördüm..

Unknown dedi ki...

Liste banada garip geldi doğrusu. Sadece Turkiyenin değil Avrupanın en buyuk bankası olduğu söylenen (yabacılar tarafından) bir bankanın adı geçmiyor ki bu banka piyasayı yönlendiren bir banka.. Dedim acaba kamu olduğu içinmi listede yok ama başka kamu kurumu gördüm..

Son günlerde en çok okunan yazılar

 

bu ne be? Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger