Mesela online alışveriş araştırmalarında, İnternet'ten alışveriş yapma sebepleri arasında hep "çeşit bolluğu", "bol seçenek" der insanlar. (Bence orada "başka yerde bulamadığım bazı şeyleri İnternet'te bulabiliyorum" demek istiyorlar ama neyse, o ayrı bir konu.)
Sheena Iyengar isimli bir araştırmacı, seçenek çeşitliliğinin insanların alışverişe yönelik davranışlarını nasıl etkilediğini araştırmış. Reçel satan mağazalarda, bazı masaların üstüne sadece 6 çeşit tadımlık reçel koymuş, bazılarına da 24 çeşit. Az çeşit olan masalarda müşterilerin %40'ı tadım yapmış, çok çeşit olan masalarda ise &60'ı, yani çok çeşit daha çok dikkat çekmiş. Ama alışveriş rakamlarına baktığında, durumun çok farklı olduğunu görmüş: az çeşit olan masalarda tadım yapanların %30'u bir reçel alırken, çok çeşit olan masalar tadım yapanların sadece %3'ü bir reçel satın almış.
0 yorum:
Yorum Gönder