Amerika'da bu akımın ilk önemli örneği, kendisine "non-bank" diyen Simple. İspanya'nın en büyük bankalarından BBVA tarafından satın alınması biraz alay konusu olsa da, kurucuları büyük banka altında bu modelin daha iyi çalışacağını düşündükleri için satmayı kabul etmişler ve satın almadan sonra müşterilerinin %330 arttığı haberleri geliyor, demek ki haklıymışlar.
![]() |
Yeni nesil bankaların logoları |
İşin ilginci, sadece iş modelini ve ürün özelliklerini değil, logosunu da fazlasıyla örnek almış bizimkiler. Normalde, logoyu bırakın kurumsal renkleri konusunda bile hassas davranan banklardan beklenmeyecek bir hareket bu. (Nuvo'nun logo renginin Yapı Kredi mavisi olduğuna dikkatinizi çekerim.) Üstelik o logonun ne anlama geldiğini, neyi ifade ettiğini de anlayamadım ben; hani "aynı iç görüden çıkarak aynı sonuca ulaşma" da denemez buna.
Kurumsal şirketler İnternet'te iş yapmanın getirdiği şeffaflığı henüz kavramamış olabilir, doğaldır, ama yurt dışında sunum yaptıklarında dikkat çekmeyeceğini mi düşündüler acaba? Çünkü ister istemez "Simple of Turkey" olarak lanse edilecekler ve eğer Simple ile resmi bir ilişkileri yoksa logo benzerliği tuhaf karşılanabilir. Bu arada finans grubu olarak BBVA'nın Türkiye'deki partneri Garanti Bankası.
0 yorum:
Yorum Gönder