Parasıyla rezil olan bir büyük reklamveren hikayesi

Malumunuz en hızlı büyüyen reklam mecrası İnternet. Büyük paralar kazanan şirketler, yani "büyük reklamveren" dediğimiz şirketler de bir şekilde kullanmaları gerektiğini fark edip, "biz online'ı da çok iyi yapıyoruz, çok sağlam bir dijital ekip kurduk" diyen geleneksel (offline) reklam ajansları ile bir şeyler yapmaya çalışıyorlar.

"İnternet" özel isim olduğu için büyük harfle yazılması gerektiğini söyleyip, İnternet'le ilgili reklamlarda yanlış yazanlara takılıyordum şimdiye kadar. Bugün, daha da amatör bir hata gördüm: İsmini vermek istemediğim bir banka, Radikal.com.tr'ye ana sayfaya verdiği reklamda ".com" bile yazamamış. "Parayı verip reklamı basarım" mantığında büyük reklamverenleri ve onlara sallama işler yapan ajansları olan bir ülkede maalesef dijital reklamcılığın gelişmesi biraz uzun sürecek.

Hatalarla dolu ana sayfa reklamı
Günlük reklam bedeli, 3.000 asgari ücretlinin günlük gelirine eşit olan, yani Monopoly parası değil, gerçek para harcanan bu reklamda, hem reklamverenin, hem reklam ajansının, hem de yayıncının sorumluluğu var.

Reklamdaki hatalar:
1- .com yazamayıp .ctom yazmışlar. Öyle bir uzantı yok.
2- İnternet'i küçük harfle yazmışlar.
3- "şubesi'ni" yazarken özel isim olmayan kelimeye gelen eki kesme işaretiyle ayırmışlar.
4- Düğme olarak koydukları aksiyona yöneltme cümlesinde (CTA) eylem olarak "giriş" demişler, girişmek yükleminin emir kipinde kullanımı.

Reklamlara gösterilen özenin, müşteriye gösterilen özen olduğunu düşündüğüm için, bu tip yanlış uygulamalar çok kızıyorum. Neyse ki yazın yaşanan olaylarda paramın orada güvende olmadığını düşünerek hepsini çekmiştim bu bankadan, şimdi bunu görünce doğru karar vermişim diye sevindim bir yandan.


Güncelleme: Bu yazı yazıldıktan sonra, .com hatasını düzeltmişler.

0 yorum:

Son günlerde en çok okunan yazılar

 

bu ne be? Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger